Contact

Hintze Communicatie


Achterweg 7
1862 XH Bergen
t: 06 - 51 41 51 92
e: info@hintzecommunicatie.nl

 

Over mij


Wie is Hintze Communicatie?


Hintze Communicatie is een “eenvrouwszaak”.

Ik ben Margret Hintze, gecertificeerd als trainer en coach. Na een loopbaan in het bedrijfsleven heb ik 15 jaar geleden mijn eigen bedrijf opgericht. Ik ben gespecialiseerd in uiteenlopende trainingen in de ouderenzorg. Door mijn nieuwsgierigheid naar het gedrag van mensen ben ik mij o.a. gaan verdiepen in de psychologie van mensen door middel van intensieve studie van psychotherapie / psychoanalyse. Ik heb een opleiding gevolgd bij Dr. A. van der Plaats als trainer voor omgevingsgerichte zorg bij mensen met dementie.

Mijn stijl van trainen is helder en persoonlijk. Mijn oprechte en open benadering raakt mensen. Ik confronteer deelnemers op een respectvolle manier en combineer deskundigheid met betrokkenheid, en diepgang met humor. Ik stem goed af op de mensen met wie ik werk, daardoor weet ik hun vertrouwen te winnen en uitstekende resultaten te behalen.


Mede door mijn achtergrond heb ik een hart voor mensen die in de zorg werken. Ik ben vertrouwd met de problematiek. Ook volg ik regelmatig bijscholingen om op de hoogte te blijven van de maatschappelijke ontwikkelingen en nieuwe inzichten in het trainersvak.

Hintze Communicatie beschikt over een netwerk van goed opgeleide en ervaren trainers en trainingsacteurs. Aangezien ik als 'éénpitter' werk in samenwerking met andere zelfstandigen, heeft Hintze Communicatie weinig overheadkosten. Daarom kan ik een lager tarief hanteren dan de meeste trainingsbureaus.

Per opdracht worden collega’s uitgekozen die over de juiste kwaliteiten en specialiteiten beschikken. Zo kunnen de trainingen aangepast op de specifieke wensen van de klant en op maat aangeboden worden.

Hintze Communicatie is aangesloten bij de Nederlandse Orde van Beroepstrainers (NOBTRA), de NVO2 en is gecertificeerd door GCoach. De NOBTRA heeft een Ethische Gedragscode en een Klachtenreglement opgesteld. Klik hier om naar de betreffende website te gaan.

Hintze Communicatie
 is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar.


Quotes


"Veel complimenten van @woonzorgroepsamen voor onze trainer @Margret Hintze. Hartstikke leuk natuurlijk @CerienNL."

“Mijn medewerkers hebben diverse trainingen van Hintze Communicatie gevolgd. Zij zijn zeer te spreken over de veilige en respectvolle sfeer en het vermogen van Margret om de theorie direct te vertalen naar praktijksituaties. Het resultaat is voelbaar: de medewerkers kunnen beter reflecteren en staan open voor feedback. De klantvriendelijkheid is van onze cliënten duidelijk hoger beoordeeld als voor de trainingen.”

J.T., teamleider

 

“Niet een moment heb ik mij verveeld; ik werd steeds weer geprikkeld om naar mezelf te kijken. Het onderwerp feedback, wat al in meerdere trainingen behandeld was, heeft voor mij een andere dimensie gekregen: ik geef feedback niet meer ‘belerend‘ maar met open hart.”

Y.G., verzorgende IG


“Margret heeft mij meegenomen in een heel andere wereld van communicatie. Ik kan nu beter begrijpen waarom er misverstanden in een gesprek opkomen. En ik kan beter met irritatie of boosheid van iemand anders omgaan, betrek het niet meer zo veel op mijzelf. En – ik let veel meer op non-verbale communicatie, dat zegt meer als 1000 worden!”

P.S., verzorgende

 

“Door goede voorbeelden heeft Margret de theorie helder gemaakt. Ik herkende mij in veel situaties en heb nu de vaardigheden in mijn rugzak om het in toekomst anders te doen. Een prettige en leerzame training.”

M.H., activiteitenbegeleider

 

“Verrassend hoe snel er diepgang kwam in de training. Ik voelde mij veilig en met respect benaderd en durfde ook mijn minder goede kanten onder ogen te zien. Deze training heeft ons team veel dichter bij elkaar gebracht. Ik verheug me nu al op een volgende training met Margret.”

C.M., manager facilitaire dienst

 

“Wij hebben voor een creatieve aanpak in de training gekozen: schilderen. Met de nodige theorie en onze eigen ervaringen hebben wij een prachtig groepswerk gemaakt over het onderwerp bejegening. Door de training heb ik een andere kijk op communicatie gekregen en kan veel meer met mildheid naar collega’s, maar ook naar cliënten kijken.”

D.v.D., coördinator restauratieve dienst